Zeldertsepad
7 kmkm

Wandelen door de polder, over boerenland en langs de Grebbelinie in het buitengebied van Amersfoort. Ontdek het mooie buitengebied van Hoogland.

Vuylcoppad
8 kmkm

Ontdek het mooie buitengebied van Schalkwijk. Wandelen door weilanden, langs een lint van boerderijen en de forten van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Geniet van weidse uitzichten, de rust en ontdek de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Klompen aan, rugzak op en gaan. Ted van Keulen schreef een gedicht over de Blokhovense Polder. Lees hier het gedicht voor een impressie… Lees verder

Stoutenburgerpad
10 kmkm

Ontdek het mooie buitengebied van Amersfoort en Leusden. Wandelen over boerenland, een historisch landgoed en langs beken in het buitengebied van Amersfoort en Leusden. Klompen aan, rugzak op en gaan! Rondwandeling: Stoutenburgerpad (10 km) Startpunt: Koetshuis Stoutenburg, Stoutenburgerlaan 4, 3835 PB Stoutenburg (Leusden) Openbaar vervoer: Bushalte Stoutenburgerlaan (niet op zondag). Andere mogelijkheden: vanaf Amersfoort CS: bus richting Leusden… Lees verder

Slagmaatpad - Utrecht
7 kmkm

Ontdek het mooie buitengebied van Bunnik en Houten. Wandelen over Fort bij Vechten, door een nieuw natuurgebied en over boerenland. Geniet van een afwisselende route zo dicht bij het stedelijk gebied. Klompen aan, rugzak op en gaan. Rondwandeling: Slagmaatpad (7 km) Startpunt: TOP Fort bij Vechten, t.o. parkeerplaats Achterdijk 21, Bunnik Opstappunt: Parkeerplaats Binnenweg, Houten Openbaar vervoer: Bushalte Oud… Lees verder

Schutpad- Utrecht
3,5 kmkm

Rondwandeling: Schutpad Twee rondwandelingen: Linksom (3,5 km) en rechtsom (2,5 km) Markering: Rode en blauwe markeringen in de vorm van een klomp. De route is in twee richtingen gemarkeerd, zodat u de route zowel links- als rechtsom kunt wandelen. Informatiepaneel: Bij het startpunt aan de Leusbroekerweg tegenover huisnr. 11 staat een informatiepaneel Brochure: Van het Schutpad is geen brochure beschikbaar…. Lees verder

Overlangbroeksepad
10 of 11 kmkm

Wandelen over landgoederen, door essenhakhoutbosjes en houtwallen. Ontdek het mooie buitengebied van Wijk bij Duurstede en Leersum. Wandelen door het gebied van overgangen: het rivierenlandschap van de Kromme Rijn, het coulissenlandschap van de Langbroekerwetering en het kampenlandschap van de Utrechtse Heuvelrug. Klompen aan, rugzak op en gaan. Wandeling: Overlangbroeksepad (10 of 11 km). Let Op: Dit… Lees verder

Oudenhorsterpad
7,5 kmkm

Wandelen over landgoederen, boerenerven en langs beken in de Gelderse Vallei. Ontdek het mooie buitengebied van Woudenberg en Scherpenzeel. Wandelen op de grens van Gelderland en Utrecht. Door het agrarisch gebied, over landgoederen, boerenerven en langs beken. Klompen aan, rugzak op en gaan. Rondwandeling: Oudenhorsterpad (7,5 km) Startpunt Oudenhorsterpad: Partycentrum Schimmel, Stationsweg Oost 243, Woudenberg Openbaar vervoer: Bushalte… Lees verder

Netelenburchpad
5,5km

Wandelen door de polder, over kavelpaden en langs de Eem. Ontdek het mooie buitengebied van Baarn. Wandelen door het open polderlandschap van Eemland. Door weilanden, over kavelpaden en langs de Eem. Geniet van het weidse uitzicht! Klompen aan, rugzak op en gaan! Rondwandeling: Netelenburchpad (5,5) Startpunt: Gemaal Zeldert, vlakbij Zuidereind 35, Baarn Openbaar vervoer: Bushalte De Drie Eiken…. Lees verder

Nesserpad - Utrecht
10km

Wandelen door de polder, over boerenland en dijken langs de Eem. Ontdek het mooie buitengebied van Eemnes. Wandelen door het open polderlandschap van Eemland. Over boerenland, dijken en langs de slingerende zomerdijk van de Eem. Klompen aan, rugzak op en gaan! Rondwandeling: Nesserpad (10 km) Startpunt: Parkeerplaats Oude Haven (kruising Eemnesser Vaartsteeg/Wakkerendijk) in Eemnes. Openbaar vervoer: Bushalte Raadhuislaan Markering: Rode… Lees verder

Lint- en Liniepad - Utrecht
9km

Provincies

Tijdschrift voor wandelaars

wandelmagazine-abbo-afbeeld

Wandelmagazine is hét wandeltijdschrift van Nederland voor nieuwsgierige wandelaars.Vier keer per jaar kunt u dit mooie magazine ontvangen al voor € 21,50 (i.p.v. €28,50) en u krijgt twee cadeaus!

Ja, ik wil graag 4x per jaar wandelinspiratie

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief